Návod pro experty 2x2x2 Guimond
Počet algoritmů: 16
Průměrný počet tahů na složení: 20
Tato metoda je na rozdíl od předešlé rychlejší. Patří mezi špičku ve speedcubingu a hlavně touto metodou byl už několikrát pokořen světový rekord. Je potřeba 16 algoritmů a 8 z nich jsou jen zrcadlově otočené. Podstatou metody je složit 2 protější strany pomocí pár tahů.
Ke složení kostky bude třeba značení, díky kterému bude lehčí zapisovat a učit se algoritmy. Značení tahů naleznete zde.Princip metody
Nejprve si musíte představit, že barva jedné strany a její protější je jakoby jedna. Tedy např: bílá/žlutá, zelená/modrá, červená/oranžová...(bílá/modrá, zelená/žlutá, červená/oranžová - podle verze uspořádání barev na kostce) .
Nejdříve musíte složit 3 barvy (musí platit pravidlo v předchozí větě). Následně se vám na opačné objeví jeden z 16 případů a příslušný algoritmus proveďte. Nyní stačí správně srovnat barvy právě složené horní a dolní vrstvy. Závěrem proveďte prohození rohů.
1) 3 Barvy
-
V prvním kroku je třeba složit 3 barvy vedle sebe. Vnímejte zde 2 barvy jako jednu (princip vysvětlen výše), 3 barvy vedle sebe složíte pomocí max. 2 tahů! Ale na 90% již budou tři barvy na kostce složené.
např. oranžovou a červenou berte jako 1 barvu.
2) Složení opačné strany
-
V prvním kroku jste na kostce složili 3 barvy, v tom případě jeden roh zůstal nesložený. Nyní uchopte kostku tak, aby 3 barvy byly dole a nesložený roh byl DBL, tedy vlevo dole vzadu. Tento krok lze udělat pomocí 3-6 tahů.
-
V horní vrstvě vám vznikne jedna z těchto 16 situací:
3) Srovnání barev horní a dolní vrstvy
-
Nyní už se nedívejte na 2 barvy jako na jednu. Zde musíte správně zpřeházet barvy mezi dolní a horní vrstvou.
Levý obrázek značí pohled na horní vrstvu a pravý obrázek na dolní.
Kostka by po tomto kroku měla vypadat následovně...
3) Srovnání rohů
- Podívejte se jaká ze situací na vaší kostce nastala, poté proveďte algoritmus.
HOTOVO !
Komentáře
3x3x3 som touto metódou zložil. Ale toto tu mi nejak nejde, vyzerá to tak že ľahchšiu 2x2x2 asi nedám *7*