Kategorie: Rubikova kostka 2x2x2

Návod pro experty 2x2x2 Guimond

Metoda Guimond je určena pro experty, průměrný čas složení je 4-8s. Metoda obsahuje 25 algoritmů.

Návod pro experty 2x2x2 Guimond
Počet algoritmů: 16
Průměrný počet tahů na složení: 20

Tato metoda je na rozdíl od předešlé rychlejší. Patří mezi špičku ve speedcubingu a hlavně touto metodou byl už několikrát pokořen světový rekord. Je potřeba 16 algoritmů a 8 z nich jsou jen zrcadlově otočené. Podstatou metody je složit 2 protější strany pomocí pár tahů.

Ke složení kostky bude třeba značení, díky kterému bude lehčí zapisovat a učit se algoritmy. Značení tahů naleznete zde.

Princip metody

Nejprve si musíte představit, že barva jedné strany a její protější je jakoby jedna. Tedy např: bílá/žlutá, zelená/modrá, červená/oranžová...(bílá/modrá, zelená/žlutá, červená/oranžová - podle verze uspořádání barev na kostce) .

Nejdříve musíte složit 3 barvy (musí platit pravidlo v předchozí větě). Následně se vám na opačné objeví jeden z 16 případů a příslušný algoritmus proveďte. Nyní stačí správně srovnat barvy právě složené horní a dolní vrstvy. Závěrem proveďte prohození rohů.

  

1) 3 Barvy

  • V prvním kroku je třeba složit 3 barvy vedle sebe. Vnímejte zde 2 barvy jako jednu (princip vysvětlen výše), 3 barvy vedle sebe složíte pomocí max. 2 tahů! Ale na 90% již budou tři barvy na kostce složené.

např. oranžovou a červenou berte jako 1 barvu.

 

2) Složení opačné strany

  • V prvním kroku jste na kostce složili 3 barvy, v tom případě jeden roh zůstal nesložený. Nyní uchopte kostku tak, aby 3 barvy byly dole a nesložený roh byl DBL, tedy vlevo dole vzadu. Tento krok lze udělat pomocí 3-6 tahů.

  •  V horní vrstvě vám vznikne jedna z těchto 16 situací:

L U' L'

B' U B

F' L' F

L U L'

F' L2 F

L' U2 L'

L2 U L'

F2 D' B

R D' F R'

R U' B L'

R2 F2 U F

F2 R2 U' R'

F' R U' F2 U'

R' F U' F2 U

R F2 U' R2 F U'

F R' F' R F2 R

 

 

3) Srovnání barev horní a dolní vrstvy

  • Nyní už se nedívejte na 2 barvy jako na jednu. Zde musíte správně zpřeházet barvy mezi dolní a horní vrstvou.
    Levý obrázek značí pohled na horní vrstvu a pravý obrázek na dolní.

 

R2 U2 F2

U2 R2

R2 U' R2

rubikova-kostka R2 U R2 U L2

Kostka by po tomto kroku měla vypadat následovně...

 

 

3) Srovnání rohů

  • Podívejte se jaká ze situací na vaší kostce nastala, poté proveďte algoritmus.
R' F R' B2 R F' R' B2 R2

L U L2 U R U R' U R U L2 U R'

R' F U' R2 U F' R

F2 R2 F2

R2 U F2 U2 R2 U R2

 

                                        

 

HOTOVO !

   

 

Komentáře

Přidat komentář >

, O odpovědět
Piča
odpověděl(a)
Ne.
, Best odpovědět
Super návod!
, !!! odpovědět
Místo algoritmu 1 v kroku 3 může být také F' U' F U F R' 2F U F U F' U' F R http://cubemania.cz/rubikova-kostka/#
, applety odpovědět
kde su prosim applety??
, 2x2x2 odpovědět
A nešlo by to skladanie popísač takto ? http://www.gjar-po.sk/heureka/ucastnici/zizalky/rubikovakocka/ako_poskladat_rubikovu_kocku.htm
3x3x3 som touto metódou zložil. Ale toto tu mi nejak nejde, vyzerá to tak že ľahchšiu 2x2x2 asi nedám *7*
, Formát pro tisk odpovědět
Vo formáte pro tisk to nefunguje ako má, applety ani náhradu za ne mi nevytlačilo *7*
, hmm odpovědět
no tak piste komentare zaujima ma co si o to myslite *1*
odpověděl(a)
Já si myslím že je to super!
, - odpovědět
dávam 75% kvůli java apletům
odpověděl(a)
75% kdyz sou 3 casti?